۱۳۹۲/۲/۱۲

افسانه شیرین (راز دل)




گلهای تازه شماره 25

راز دل (افسانه شیرین - بخش1 ) - هایده-دانلود


(افسانه شیرین - بخش2 ) - آواز شجریان-دانلود

راز دل (افسانه شیرین - بخش3 )- هایده-دانلود


راز دل  -  علیرضا قربانی-دانلود


شعر ترانه : بهادر یگانه
شعر آواز : محمد فرخی یزدی
آهنگ : همایون خرم

دستگاه اصفهان


راز دل

ای بی وفا راز دل بشنو ازخموشی من
    این سکوت مرا نا شنیده مگیر

ای آشنا چشم دل بگشا حال من بنگر
     سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

امشب که تو در کنار منی غمگسار منی    
سایه از سر من تا سپیده مگیر

ای اشک من خیز و پرده مشو پیش چشم ترم
وقــت دیــــدن او راه دیـــده مگیر

دل دیوانـــــه مــــن به غیــــر از محبـــــت گناهی ندارد خدا داند
شده چون مرغ طوفان که جز بی پناهی پناهی ندارد خدا داند

منم آن ابر وحشی که در هر بیابان به تلخی سرشکی بیفشاند
به جز ایــــن اشــک ســـوزان دل نا امیــدم گواهی ندارد خدا داند 

ای بی وفا راز دل بشنو از خموشی من
این سکوت مرا نا شنیده مگیر

ای آشنــا چشـم دل بگشا حال من بنگر
سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

دلم گیرد هر زمان بهانه تو      سرم دارد شور جاودانه تو 
روی دل بود به سوی آستانه تو

  چو آید شب در میان تیرگی ها       گشاید پر روح من به شور و غوغا
رو کند چو مرغ وحشی سوی خانه تو

ای بی وفا راز دل بشنو از خموشی من
این سکوت مرا نا شنیده مگیر

ای آشنا چشم دل بگشا حال من بنگر
سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

امشب که تو در کنار منی غمگسار منی
سایه از سر من تا سپیده مگیر

ای اشک من خیز و پرده مشو پیش چشم ترم
وقت دیدار او راه دیده مگیر

شعر ترانه : بهادر یگانه
آهنگ : همایون خرم

دستگاه اصفهان

******************************


افســـانه شیــــریــــــن


شب چو دربستم و مست از می نابش کردم
                                                ماه اگــــر حلقه به در کوفت جوابـــش کردم

دیـــدی آن ترک ختـــا دشمن جــــان بود مرا
                                                 گرچه عمری به خطـا دوست خطابش کردم

منــــزل مردم بیگــانه چوشــد خانــه چشم
                                                 آنقــــدر گریــــه نمـــودم که خرابــــش کردم

شــــرح داغ دل پــروانــه چــو گفتـم با شمع
                                                  آتشـــی در دلـــش افکنـــدم و آبـــش کردم

غرق خـون بــود و نمی مـرد ز حسرت فرهاد
                                                 خوانــدم افسانـه شیـریــن و به خوابش کردم

دل کــه خــونابه غــم بــود و جگــرگوشه درد
                                                  بـر ســـــر آتـــــش جـــور تــو کبـــابش کردم

زندگـــــی کــردن مــن مــردن تدریجــــی بود
                                                   آنچــه جــان کنـــد تنــم عمـر حسابش کردم
شعر  : محمد فرخی یزدی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما در باره این ترانه