۱۳۹۲/۲/۱۳

آب حیات و سلسله موی دوست




آب حیات - پروانه - دانلود                                    شعر  : سعدی و اکرم الدوله    آهنگ : اکرم الدوله

آب حیات - پریسا - دانلود                                      شعر  : سعدی و اکرم الدوله    آهنگ : اکرم الدوله

سلسله موی دوست - شجریان - دانلود           شعر: سعدی           آهنگ :

سلسله موی دوست - داریوش رفیعی - دانلود            شعر : سعدی


سلسله موی دوست - رضوی سروستانی- دانلود         شعر : سعدی و شیدا      آهنگ : شیدا

سلسله موی دوست - شهرام ناظری- دانلود              شعر : سعدی و شیدا      آهنگ : شیدا

سلسله موی دوست - سراج - دانلود                     شعر : سعدی

سلسله موی دوست - بسطامی- دانلود                     شعر : سعدی و شیدا      آهنگ : شیدا

سحرگهان  - سالار عقیلی - دانلود                          شعر : اسماعیل امینی     آهنگ : شیدا

سلسله موی دوست -سپیده رییس السادات- دانلود     شعر : سعدی








علی اکبر شیدا

آب حیات

آب حیـات مـن اسـت خـاک سـر کـوی دوست
گر دو جهان خرمی ست ما و غم روی دوست

دلبر بی وفا تو که نبودی       پر جور و جفا تو که نبودی
من از دست تو دارم گله بسیار
تـو را جـور و مـرا حـوصله بسیار

بیـا تـازه نگـار من    ببین شب های تار من
دو چشم اشکبار من    تویـی آخـر نگار من     بیا یکـدم کنار من

قاعـده قـد تو  فتنــه بـه پا کردن است
مشغله زلف تو بستن و واکردن است


دلبر بی وفا تو که نبودی       پر جور و جفا تو که نبودی
من از دست تو دارم گله بسیار


**************************************************

سلسله موی دوست

سلسلــه مــوی دوســت حلقـه دام بلاست
هرکه در این حلقه نیست فارغ از ماجراست

جانم  بی وفا تو که بودی     پر جور و جفا توهم نبودی
من از دست غمت ماه من     که مشکل ببرم جان

گـر بـــرود جــان مــا در طلــب وصــل دوسـت
حیف نباشدکه دوست دوستتر ازجان ماست


جانم  بی وفا تو که بودی     پر جور و جفا توهم نبودی

من ازدست غمت ماه من دارم گله بسیار
مـــرا  صبـــــر  و  تـــو را حـــوصلــــه بسیار

************************************

سحرگهان

دیده ی خونین دلان سحرگهان درطلب روی دوست
روشنــــــی دیــــــــده ها خـــــاک ره کـــوی دوست

شب همه شب اختران در آسمان؛آینه گردان او
نیمــه ی پنهــان مـــا،بستـه ی گیسوی دوست

یارا تو با ما مگر نبودی
با ما و تنهـا مگر نبودی

پنهان و پیدا مگر نبودی
آرام دلهــــا مگـر نبودی

اگر باد صبا دهد بوی تو را، نگارا
سپارم به رهش جان
سپارم به رهش جان

****************************

سلســــله مــوی دوســــت حلقــــه دام بلاست

هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست


دلشـــــده پایبنـــد گــــردن جــــان در کمنـــد

زهره گفتار نه که این چه سبب و آن چراست


گـــــــر بزنندم به تیغ در نظــرش بی دریغ

دیدن او یک نظر صد چو منش خونبهاست


گــــر بــرود جـــــان مــا در طلـــب وصــل دوست

حیف نباشد که دوست دوست تر از جان ماست


گر بنــوازی به لطف ور بگذازی به قهر

حکم تو بر ما روان زجر تو بر ما رواست


دعوی عشـاق را سرو نخـواهد بیان

گونه زردش دلیل ناله زارش گواست


مایه پرهیـزگار قوت صبر است و عقل

عقل گرفتار عشق٬صبر زبون هواست


مالک ملـــــک وجــود٬حاکــــم رد و قبـــــول

هر چه کند جور نیست٬ور تو بنالی جفاست


تیــغ برآر از نیام٬زهر برافکن به جام

کز قبل ما قبول٬ وز طرف ما رضاست


هرکـه به جور رقیب یا به جفای حبیب

عهد فراموش کند٬مدعی بی وفاست


سعدی از اخلاق دوست هر چه براید نکوست

گو همـــه دشنــام ده کز لــب شیرین دعاست

شعر : سعدی

********************************
 
 کار دل در تار زلفــــش از پریشانی گذشت
ره چنان رفتم که کارم از پشیمانی گذشت

شمع و من رسوای اشک آتشین خود شدیم
کــــار این داغ جگـــــر از آه پنهــــانی گذشت

ماجــرای عمـــــــر ما را گــر به خواهی از نخست
روز در حیرت به شب شد شب به حیرانی گذشت



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما در باره این ترانه