۱۳۹۲/۲/۱۲

غباری در بیابانی (کی ام من )





شعر  : رهی معیری




                                    
غباری در بیابانی - بنان            آهنگ : روح اله خالقی     دستگاه ماهور
                                   
غباری در بیابانی - گلپا            آواز در مایه بیات اصفهان
                                
غباری در بیابانی - بسطامی     آهنگ :  حسین پرنیا      دستگاه همایون







غباری در بیابانی   (نه بر مژگان من اشکی)

نه دل مفتون دلبندی نه جان مدهوش دلخواهی
نه بر مــژگان من اشکــی نه بر لبهــای من آهی

نه جــان بــی نصیبـــم را پیامـــی از دلارامی
 نه شام بی فروغم را نشانی از سحرگاهی

نیابد محفلم گرمی نه از شمعی نه از جمعی
نـدارد خاطـرم الفــت نه با مهــری نه با ماهی

بدیــدار اجـــل باشــد اگر شـادی کنـــم روزی
به بخت واژگون باشد اگر خندان شوم گاهی

کی ام من  آرزو گــم کرده ای تنها و سرگردان
نه آرامی نه امیــدی نه همدردی نه همراهی

گهــــــی افتان و خیزان چــون غبــاری در بیابانی
گهی خاموش و حیران چون نگاهی بر نظرگاهی

رهی تا چند سوزم در دل شبها چو کوکبها
به اقبــال شـرر نـازم کـه دارد عمــر کوتاهی

شعر  : رهی معیری


                                        

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما در باره این ترانه